CARLES ARNAL_ARXIU DIÒGENES
Sala de les Voltes
Del 17 de juny al 25 de setembre de 2011
L’exposició Carles Arnal_Arxiu Diògenes vol ser un petit mirall sobre la idiosincrasia personal de l’autor i la construcció del seu arxiu d’objectes, així com una modesta reflexió sobre l’acte de crear, a partir de la formulació del caos per assolir un autoaprenentatge i, així mateix, per constatar-materialitzar alguna realitat no imaginada. La base de la proposta serà també desxifrar el joc racionalista inherent a les escultures de gran format que elabora l’artista, a banda de fer una pinzellada a peces de matèria orgànica i de treball informalista de l’autor. Inscrit dins les corrents dels artistes outsiders i d’art brut, Carles Arnal ha anat configurant la seva proposta artística normalment fora dels circuits convencionals, un fet que li ha proporcionat més llibertat però també alguns cops l’ha fet menys visible.
L’exposició pivota sobre dos eixos: reflectir la personalitat d’acumulació de materials de l’artista –a l’estil brossià-, a banda del seu personal arxiu d’objectes trobats –rememorant l’esperit de Duchamp en la reformulació de la mirada sobre els objectes quotidians i que l’atzar, al qual apel•lava Breton, ens fa redescobrir– i que mitjançant el concepte del collages –implamentat per Picasso– i del reciclatge –en voga en el segle XX i XXI per temes mediambientals– aconsegueix articular.
Per altra banda, el segon dels puntals de l’exposició seria recrear una espècie d’estudi-taller dins la mateixa sala d’exposicions i on s’instal•larà l’artista, convertint l’espai expositiu en un estudi obert i on es veu el procès de construcció de les peces, alhora que l’espectador s’introdueix en l’imaginari de l’autor a través de l’experiència física d’estar en contacte amb el seu ecosistema creatiu, acumulatiu i raonadament caòtic.
Comissari Ricard Planas
Inauguració 17 de juny a les 19:30h
Activitats complementàries:
- Visitem la Sala. Visita comentada a l’exposició a càrrec de Carles Arnal, artista de la mostra. Diumenge 10 de juliol a les 12h.
- Taller de l’artista. Visita al taller de l’artista per mostrar el procés creatiu de la seva obra. Dissabte 23 de juliol a les 20h.
- Fem una escultura amb escuma. Taller infantil,per descobrir, l’obra de Carles Arnal i practicar la seva tècnica. Dissabte 16 de juliol a les 12h