ABSTRACCIÓ O REALITAT? UNA ALTRA MANERA DE MIRAR

Sala de les Columnes
Del 8 de març al 7 d’abril de 2013

Inauguració divendres 8 de març a les 20h

L’exposició Abstracció o Realitat? Una altra manera de mirar reuneix una selecció de quadres, dibuixos i petites escultures de l’artista Viviana Guasch, guanyadora de la setena edició del premi Donart 2013, convocat per l’Associació de Dones la Frontissa i té com a objectiu reconèixer i donar visibilitat a la trajectòria de les dones artistes.

El conjunt de l’obra pictòrica de la Viviana Guasch destaca per la força i expressió que desprèn, pinta allò que emana de la realitat sense deixar de banda la invenció. Les seves pintures responen a un procés d’interiorització, desembocant en una manera gairebé oriental de veure les coses.
La manera com connecten i interactuen el color, el so, la forma i el traç són el tema principal de la seva obra. Les pintures giren al voltant de la natura i el cosmos, l’arquitectura i l’ornamentació, la casualitat i la causalitat. Els seus quadres són abstraccions paisatgístiques.Viviana Guasch va néixer l’any 1959 a Buenos Aires, però des de l’adolescència va viure a Bonn, ciutat on es va llicenciar en Belles Arts. Actualment té fixada la seva residència a Vilanova i la Geltrú.

Gran part de la seva carrera professional la va desenvolupar a Alemanya, on va exercir la docència en diferents escoles i institucions del país, també va treballar com a organitzadora i comissària d’exposicions, i en la realització de projectes creatius adreçats a nens i nenes.

Des del punt de vista artístic ha format part de diferents exposicions individuals i col·lectives, tant en galeries d’art com en institucions, sobretot a Alemanya. També ha participat en simposis d’art internacionals.

Des de l’any 2010 treballa la fotografia i l’art digital, realitzant instal·lacions temàtiques amb materials de la terra.

Comissària Francesca Calaf
Organitza Associació de Dones la Frontissa
Col·labora Departament d’Equitat i de Cultura de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Activitats complementàries
Visita comentada a la mostra a càrrec de l’artista.
Diumenge 10 de març a les 12h

Més informació sobre l’artista a www.vivianaguasch.com